עליה בתקציב לטיפול באיכות הסביבה ביו"ש

איתי גדסי No Comments on עליה בתקציב לטיפול באיכות הסביבה ביו"ש

במסגרת דיוני התקציב: השר אלקין השיג תקציב תוספתי של כחצי מיליארד ש"ח לטיפול במפגעים סביבתיים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן

אלקין ודורני
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר להגנת הסביבה זאב אלקין נפגש היום (שני) עם יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני בלשכתו. השר הציג בפניו את הישגי המשרד, אשר החשוב שבהם עבר במסגרת מרתון הדיונים בין חמישי לשישי בשבוע שעבר. בדיונים השיג השר אלקין תקציב תוספתי חסר תקדים מהאוצר, של כחצי מיליארד ש"ח, שמטרתו טיפול במפגעים הסביבתיים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. התקציב יגיע בנוסף למקורות הפנים-משרדיים של הגופים השונים השותפים להחלטה זו.

בפגישה דובר על המפגעים הסביבתיים הדרמטיים שקיימים ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה הכוללים בין היתר: שריפות בשטחים פתוחים, זיהומים בנחלים ועוד, הפוגעים הן בסביבה והן בבריאות אזרחי ישראל המתגוררים ביהודה ושומרון ובכלל הארץ ועל החשיבות שבטיפול בהם לרווחת ההתיישבות וכלל תושבי מדינת ישראל. השר הנחה את צוות משרדו להכין תכנית עבודה מסודרת לטיפול במפגעים, במקביל לישיבות עבודה נוספות שיתקיימו בקרוב עם ראשי מועצת יש"ע וגורמי מקצוע הבקיאים בתחום, על מנת להכין את התכנית לפי הצרכים האמיתיים בשטח.

השר אלקין אמר: "מהרגע הראשון שנכנסתי לתפקידי אני מודע להזנחה הנוראית בנושא המפגעים הסביבתיים ביהודה ושומרון. מדובר בנושא שפוגע באופן אנוש בקרקע, באוויר ובמים ומשפיע על איכות חייהם של אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון. בפועל אין גבולות אמיתיים בארץ ישראל כולה ולכן אחת המטרות שלי זה להביא לשינוי דרמטי שישפר את רמת החיים של התושבים ויסייע רבות לסביבה. היום, יותר מתמיד, אנחנו קרובים לשלב הביצוע והולכים לקראת החלטת ממשלה בסכום חסר תקדים של כחצי מיליארד ש"ח. תושבי יהודה ושומרון אינם תושבים סוג ב ואני מתכוון לתת עדיפות גבוהה לטיפול במפגעים הסביבתיים ביהודה ושומרון ומתן פתרונות ארוכי טווח. יחד עם ראש מועצת יש"ע חננאל דורני וראשי הרשויות ביהודה ושומרון נשקיע מאמצים רבים לקדם את הנושא במהרה".

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר: "אני מודה לשר אלקין על פעולתו הנמרצת למען ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זהו נושא חשוב מאין כמוהו אשר עתיד לשפר את חייהם של כל תושבי האזור ושל כל תושבי מדינת ישראל. במלאת שנת היובל לחידוש ההתיישבות, אני שמח שההבנה כי אנחנו כאן כדי להישאר הופכת למעשית והשר אלקין פועל ומניח את אבני היסוד להעמקת אחיזתנו בארץ".



0 תגובות